شناسایی کلمات کلیدی برای سئو
نوشته شده توسط : ساحل

قبل از اینکه توضیح پروسه تحقیق واژه ها کلیدی را شروع کنیم، بیایید به مفاهیم پشت آن نگاه کنیم.

تحقیقات واژه ها کلیدی می‌تواند به شما در اخذ رتبه در موتورهای جستجو از راه یک لیست مفصل کمک کند. همچنین راهبرد کلمات کلیدی همان تصمیم‌های شما برروی تحقیقات واژه ها کلیدی است.

عبارت کلیدی
عبارت‌های کلیدی ، واژه ها کلیدی هستند که شامل ترکیب چندین کلمه می‌شوند. ما تمایل داریم در همه موارد از واژه‌ “کلمات کلیدی” بهره‌گیری کنیم، ولی قصد فقط واژه ها تک واژه‌ای نیست بلکه عبارات کلیدی را هم در بر می‌گیرند.

برای نمونه “سئوی وردپرس” و یا ” پلاگین آنالیز گوگل”هر کدام یک واژه کلیدی است. کلمات کلیدی معمولا دربرگیرنده چندین کلمه است. بنابراین زمانی که از واژه ها کلیدی صحبت می‌کنیم، به معنای عبارت کلیدی است.
کلمات کلیدی طولانی تر خاص‌تر هستند و کمتر متداولند، زیرا تمرکز آنها بر روی قسمتی از بازار است. رتبه گرفتن از این عبارت‌های طولانی بسیار راحت است.

کلمات کلیدی متمرکز، کلمات یا عبارتی هستندکه می‌خواهید صفحات سایتتان از آن روش پیدا شوند. شما باید واژه کلیدی متمرکزتان را در پلاگین یوست سئو در سرنوشت جعبه متا پیمان دهید.

قصد از جستجو منظور یا search intent در مورد کشف کردن چیزی ست که یک جستجوگر به راستی می‌خواهد. این موارد تنها واژه ها کلیدی نیستند، بلکه اهداف جستجوگر را که می‌خواهد خرید یا اطلاعات کسب کند تعیین می‌کند.

پیشنهاد وب رمز: بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت در سال ۲۰۱۹

چرا تحقیقات کلمات کلیدی اهمیت دارد؟
تحقیقات کلمات کلیدی مناسب اهمیت بسیاری دارد زیرا متوجه می‌شوید مخاطبان شما چه عبارت‌های را جستجو می‌کنند. در افزونه یوست، ما بطور همیشگی با مشتریانی روبرو می‌شویم که برای توصیف محصولاتشان از مجموعه‌ای از کلمات کاربرد می‌کنند، در حالی که مخاطبانشان از مجموعه کاملا متفاوت از واژه ها کاربرد می‌کنند. به علت این عدم هماهنگی ، اکثر مشتریان نهفته نمی‌توانند سایت شما را پیدا کنند.

گاهی اوقات یک دپارتمان بازاریابی تصمیم می‌گیرد، اسم خاصی را برای محصولاتش گزینش کند. این یک تصمیم بازاریابی‌ هوشمندانه است. همچنین این روشی است که می‌تواند محصولات شما را در ذهن ملت ثبت کنند. به عنوان مثال، در تعطیلات خانه اجاره نمی‌کنید، ولی علاقمند به کرایه کلبه‌هایی هستید که با اسم “vacation cottages” یا کلبه‌های تعطیلات نام گذاری شد‌ه‌ا‌ند. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که کسان خیلی کمی عبارت “vacation cottages” را جستو می‌کنند. اگر متن‌تان را برای این عبارت بهینه کنید، بطور حتم در موتورهای جستجو برای این عبارت رتبه بالای خواهید گرفت در حالی که با این عبارت ترافیک زیادی را برپایی نخواهیدکرد و مشتریان بالقوه‌ی بسیاری را از دست می‌دهید.

کارکردن برروی کلماتی که افراد، آنها را بسیار جستجو نمی‌کنند به معنای بهینه سازی نخواهد بود. تحقیقات واژه ها کلیدی درست، به شما این اطمینان را می‌دهد که واژه ها کلیدی مانند با آنچه مخاطبانتان جستجو می‌کنند را بیابید و این مایه می‌شود بهینه سازی سایت باارزش شود. علاوه براین با نگاه کردن به جستجوی هدف یا search intent، شما متوجه سوالات مشتریان هدف خویش می‌شوید. این سوالات باید در قالب محتوای با کیفیت استجابت داده شوند.

چگونه تحقیقات واژه ها کلیدی را اتمام دهید؟
تحقیق کلمات کلیدی - تحقیقات کلمات کلیدی

چهار گام برای تحقیقات کلمات کلیدی هستی دارد.

گام اول، ماموریت کسب و کارتان را بنویسید.
گام دوم، یک فهرست از کلماتی که می‌خواهید شما را با آنها پیدا کنند تهیه کنید.
گام سوم، منظور جستجو یا search intent مخاطبانتان را پیدا کنید.
گام چهارم، برای هرکدام از این کلمات کلیدی لندینگ پیج بسازید.(گام چهارم موعد زیادی از شما خواهد گرفت. در این گام باید دقت، زمان و منابع زیادی را صرف کنید الی نتیجه مطلوبی را اخذ کنید.)
در پیوسته قدم به قدم فرآیند تحقیقات واژه ها کلیدی روشنگری داده خواهد شد،
یک ارشاد عملی شناسایی خواهد شد که به راحتی بتوانید تحقیق واژه ها کلیدی خویش را شروع کنید.

قدم اول: ماموریت شما چیست؟
پیش از شروع هرکاری، درباره ماموریت خودتان فکر کنید. در مورد سوالاتی، همچون: چه کسی هستید؟ تارنما شما چیست؟ چه چیزی شما را جدا می‌کند؟ چه وعده‌هایی در وب سایتتان پژوهشگر می‌کنید؟

بسیاری از کسان نمی‌توانند به این سوالات استجابت دهند. باید این را متوجه شوید که چه چیزی شما را از بقیه متمایز می‌کند. پس ماموریت خویش را برروی یک کاغذ، کامپیوتر یا لب تاپ بنویسید. شما باید برای این شغل هر مقدار که لازم است وقت صرف کنید و آن را به اتمام برسانید.

هنگامی که شما قادر به برآوردن به این سوالات بطور ریزبین شدید، آغاز و مهم‌تر‌ین گام در استراتژی کلمات کلیدی‌تان را برداشته‌اید.

مواردی که باید در عقیده گرفت: رقابتی در بازار شما چگونه است؟

بازارشما تعیین می‌کند که آیا ماموریت شما به اندازه کافی خلاقیت برای فروش محصولات به ملت را دارد.

برخی بازارها زیاد پر چشم وهمچشمی هستند، با یک جستجو در موتور جستجوی گوگل متوجه رقابت بسیار آن می‌شوید.

این شرکت‌ها برای بازاریابی و سئو بودجه‌های بسیاری در عقیده گرفته‌اند. چشم وهمچشمی در این بازارها زیاد دشوار است، بنابراین رتبه بندی در این بازار نیز سخت خواهد بود.

بطور نمونه شما بلیت سفر دریایی به هاوایی را می‌فروشید. در اینجا امکانات عالی برای کودکان پیشنهاد می‌کنید و در کناره آن هم سفرهای دریایی برای والدین مجرد یا جوان را هم پیشنهاد می‌دهید. پیشنهادات سفرهای دریایی اعجاب انگیز برای والدین جوان می‌تواند شما را از بقیه رقبا متمایز کند. به پیگیری چیزی باشید که شما را از بقیه رقبا متمایز کند.

اگر شما در یک بازار رقابتی قرار گرفته ا‌ید، احتمالا بهتر است از تقسیم کوچکتری آغاز کنید. هنگامی که شما تقسیم کوچکی از این بازار را توسط گرفتید و بعد از مدتی کسب و کارتان درسفرهای دریایی به یک برند تبدیل شد، می‌توانید بلیت‌های سفرهای دریایی خویش را به مخاطبان اکثریت بفروشید.

قدم دوم: برپایی یک فهرست از واژه ها کلیدی

کلمات کلیدی در سئو


در گام دوم، در تحقیقات واژه ها کلیدی یک لیست از واژه ها کلیدی ایجاد کنید. با ماموریت که در گام نخست گزینش کرده‌اید، کوشش کنید به مشتریان خفته خود برسید. این افراد به پیگیری چه چیزی هستند؟ چه نوع از عبارت‌های کلیدی را برای پیدا کردن خدمات و محصولات شما می‌توانند جستجو کنند؟

اگر ماموریت شما روشن باشد، شما یک تصویر پدیدار از گوشه‌ا‌ی از بازار خویش و نقاط فروش منحصر به فرد(مواردی که کسب و کارتان را از سایرین متمایز می‌کند) خواهید داشت.

مطمئن شوید که عبارات کلیدی شما با فعالیت‌های سایت شما کاملا مطابقت دارد. اگرسایت شما در مورد سئوی سایت باشد و شما بخواهید بایک عبارت پرجستجو مانند خرید لپ تاپ مخاطبان را به سایت خودتان بکشانید، مطمئنا مخاطبان با کلیک کردن برروی لینک سایت شما و پس از وارد شدن به سایت سریعا از وب سایت شما خارج می‌گردند. این شغل می‌تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین بانس ریت سایت شما را به شدت بالا خواهد برد. بانس ریت بالا به گوگل این را می‌فهماند که سایت‌هایی که به این افراد نشانه داد‌ه‌ا‌ید پیوسته با عبارت کلیدی شان نبوده است و در پایان منجر به رتبه بندی زیر برای عبارت کلیدی خرید لپ تاپ می‌گردد. زیرا وب سایت شما درباره سئوی سایت است نه در باره خرید لپ تاپ.

ابزار‌های که می‌توانید بهره‌گیری کنید.
ایجاد یک فهرست از عبارات کلیدی بسیار سخت است. تا چند سال پیش فقط از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانستید چک کنید که کسان چه عبارت‌هایی را برای پیدا کردن وب‌سایت شما جستجو می‌کننداما کم و بیش هیچ ایده‌ای در باره اینکه مخاطبانتان از چه عبارت‌های کلیدی در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند به شما نمی‌داد . خوشبختانه، امروزه ابزارهای دیگری وجود دارد الی تحقیقات واژه ها کلیدی شما را راحت‌تر کند. شما می‌توانید از چندین دست موزه پیدا کردن واژه ها کلیدی دیگر بهره‌گیری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: